Sayfalar

14 Ocak 2011 Cuma

Tuvalet Zamani

>
Bir süredir internetimin olmayisi beni yazamayan anne haline getirdi malesef.Ama itiraf etmeliyim ki internetsiz olmak gercekten cok kötüydü.Kendimi bir cok seyden uzakta kalmis hissettim :) Neyse ki yeniden burdayim.
Biz bu arada oglumla bir cok sey yaptik tabiki.En önemlisi tuvalet egitimimizi gerceklestirdik :)
Suan da hic aklimda olmayan bir sürecti aslinda.Bana göre biraz daha bez kullanabilirdi.2,5 yasinda baslayabilirdim.Lakin Ada´nin gece ve öglen uykusundan kuru uyanmasi baslamam gerektigine dair bir isaret verdi sanki.Tabi etrafin baskisini da unutmamak gerek. :) Cok fazla dikkate almamaya calissam da (hele oglum söz konusu ise ) azicik etkilendim sanirim.Ada´nin normalden daha büyük bir cocuk gibi görünmesi,´´bu cocuk kocaman niye artik bezliyorsun ögretsene tuvalete gitmeyi´´sorun varmis da ben görmüyormusun gibi cümlelerden sonra baslasam mi  diye düsündürdü beni.
Derken Ada´nin bezini cikariverdim.Durumu anlattim´artik cisimizi kakamizi tuvalete yapacagiz tamam mi Ada ´dedim.Her 5 dakika da bir sormaya calistim.Zaman zaman bezsiz oldugunu unutarak hayatimiza devam ettik,i$edik,kakaladik ( bir cok kez),kavgada ettik,bezimizi de özledik :) ama dört bes gün sonra hersey oturdu.Arada unutsa da,ci$ini söyleyen bir cocuk oldu oglum.Kilot alisverisi bile yaptik :)Kilot giyebilmenin mutlugunu yasamayi ve gördügü bezli olan bebekleri kücümsemeyi unutmadi :)))
Tuvalet egitimiyle ilgili edindigim tecrübelere gelince;
Dogru zaman;ne cok erken ne cok gec...Mutlaka cocugun verdigi sinyalleri degerlendirmek gerekli.
Cocugu zorlamamak ve altini islattigi durumlar da kizmamak,bu sürecin gecici oldugunu kendimize hatirlatmakta yarar var.Benimde ufaktan kizdigim zamanlar oldu ve simdi de kendime kiziyorum.
Dogdugundan beri altinda bez vardi.Hic düsünmeden oraya yapiyordu cisini,kakasini simdi annesi ona cisin gelince hisset,hissettiginde bana söyle bende seni tuvalete götüreyim oraya yap.Bu degisikligi cocugun ve vücudunun kavramasi biraz zaman alacak.Hosgörüye ihtiyaclari var haliyle!
Her tuvaletten sonra cisine bay bay diyerek sifona kendisi basti.Kücük bir eglence kattik yani :)
Bu süreyi evde gecirdik.Neden mi ?
Cisi geldiginde evdeki lazimligiyla ya da tuvaletle bunu bagdastirsin ve baska bir yerde altini islattiginda utanmasi riskine karsi böyle olmasini uygun gördüm.Tabiki bir yere gittigimizde yanimiza almamiz gereken yedek kiyafet sayisini da düsününce evde kalmak daha mantikli geldi :)
Ve ben ilk defa Ada ile ilgili bir seye baslarken hic bir arastirma yapmadan ic güdülerimle hareket ettim :) Kendime sasirdim! Cünkü tuvalet egitimi ile ilgili hic bir yazi okumadim.
Ic güdülerimle hareket etmeyi kendime yasaklamis gibiydim..Önce okuyacaksin,yazilan ne ise onu yapacaksin.Dogrusunu yanlisini düsünmeden onu uygulayacaksin..Ne hissettigin hic önemli degil!
Neyse bu konuyu ayri yazsam iyi olur.. 
Iste böyle..O hem büyüyor hemde bana bir cok sey ögretiyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hadi yaz :)

{photo_title} by {uploader_name}
{photo_title}, a photo by {uploader_name} on Flickr.
{description}