Sayfalar

29 Aralık 2010 Çarşamba

>Gayet Ciddiyim

>
Keyifli,eglenceli,komik bazende ´evet yaa öyle aslinda´dedigim bir okuma süresi oldu...Gülse Birsel´in kendisini cok farkli buldugum icin sectim bu kitabi.Ve nihayetinde de öyle oldu.
Kitap icin yazacak pek fazla sey bulamiyorum aslinda.Onunda dedigi gibi.´´Hepimiz yasiyoruz ben yaziyorum,aradaki fark o´´diyor.Yasadigimiz ve cok ciddiye aldigimiz bir cok seyi o tüm espirisiyle yazmis.
Hosuma giden bir bölüm:

KIM,NEYI,NIYE ICAT ETTI ?

Insanlar icat yaparken neyi,niye icat ettiklerini biliyorlar miydi acaba?
Benim bu konuda bir dizi sorum var.
Tükenmez kalemi kim icat etti,icat edeni birak,hangi salak tükenmez kalem adini verdi ?Bu ismi verdikten sonra kalem tükendiginde ne yapti ?
Yogurt nasil icat edildi?icat edilen ilk yogurda,nasil yogurt mayasi katildi?(Bu sorunun cevabini bende hep merak etmisimdir)
Zeytinyagli yaprak sarmasiyla mantiyi icat eden kadinin,aklindan zorumu cardi?Yoksa cok mu SIKILIYORDU ?
Fotograf makinasinin icat eden insan mi,fotograflara siritarak poz verilmesi gerektigi kuralini koydu?Yoksa,o ilk fotografi cekerken,fotografini cektigi arkadasi,onun elinde tuaf bir makineyle bu halini,cok mu komik buldu da güldü ve böyle bir gelenek yerlesti.
Elektro gitari icat eden adam,gercekten ´´dijinvaauv´´sesini akustik gitar sesinden daha cok mu begendi de,icadi piyasaya sürdü?
Semsiyeyi icat eden adam,o semsiyeyi bir yerde unuttu mu ?
Örnekler cogaltilabilir,sizi baymayayim.
Iste böyle bir kitap :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hadi yaz :)

{photo_title} by {uploader_name}
{photo_title}, a photo by {uploader_name} on Flickr.
{description}