Sayfalar

14 Şubat 2012 Salı

Hadi !


Duygusal bir yazi yazmak istemiyorum.Ama o kadar duygusalim,gözlerim öyle islak ki kendime engel olamiyorum.
Dün gece,hemen islerimi bitirip,oglumun yanina süzülmeyi bekledim.Onun kokusunu,avuc icinin yumusakligini daha cok hissedip,sükretmek istedim.
Öyle de yaptim.Sarildim,öptüm.Elini elime aldim.
´Gamze simdi bunu istiyor´dedim.Sadece bunu...
Oglumdan ayri kalma düsüncesi bile beni cilgina ceviriyorken,o nasil dayaniyor ? 
Basa gelen cekilir ! Bu kelimeyi yazmak ya da söylemek kadar kolay mi dayanmak ?
Degil.Olamaz.


Ada´nin elini SIKIca kavradim.Allah´im onu ogluna bagisla ne olur dedim.
Tabii ki bagislayacak dedim sonra,kendi kendime.
Bak,evren nasil da birlik oldu.
Gamze anne blog yazmasaydi,belki sesini bu denli duyuramayacakti.
Uykusuz Anneler Kulubü,Okan Bayülgen´e cikarak daha cok insana Gamzenin sesini duyurdular.
Anneler birleserek dev bir kitle oldular.Twitter da facebook ta insanlar birbirine duyurmak icin cabaliyor sürekli.
Ve bunlarin hepsi sadece bir tesadüf ya da öylesine birsey degil !


Gamze´den önce bir cogumuz donör kelimesini bile duymamistik.
Kan bagisi yapmak aklimizin ucundan dahi gecmemisti belki.
Sonra düsündüm...
Biz,cok duygusal bir milletiz.Amma ve lakin duygularimiz,televizyonda sadece farkli programlarla sömürülüyor yillardir.
Duygusal yanimiz baska sekilde kullanilsa,ise yarar seyler olabilirdi.
Gamze anne gibi birini televizyona cikarsalardi,kan bagisinin önemini,gerekliligini,hayat kurtardigini vurgulasalardi,bunun ve diger hayat kurtaran bagislarin üzerine programlar yapilsaydi belki cok önceden farkederdik bunlari.
Belki,cok önceden kan vermenin ehemmiyetini daha iyi kavrardik.
Halki bilinclendirmek,hic bu kadar önemli gelmemisti bana,hic!


Bkz.
Hayatimda,hamileligimdeki mecburiyet disinda,hic bir yere kan vermedim.Utanarak yaziyorum,ama öyle.
Belki daha önceden kan vermis olsaydim,dokularimizin uydugu birini kurtarmis olacaktim.Belki o kisi simdi yasamiyor,belki sifa bekliyor.Belki suan saglikli,sonradan bu hastaliga yakalanip o da yardim bekleyecek.Belki benim,sensin !
Bilemeyiz.


Tabii ki hic birsey icin gec degil.
Gamze,bize bunu ögretti bence.Birisinin bize bunu göstermesi gerekiyordu sanki.O da bir anne oldu.Gamze anne oldu.


üc gün önce,ben bu linkteki sayfaya kayit yaptirdim.
Söyle yaziyor sayfasinda.


´Kayit oldugunuzda bir paket gelecek evinize.Gelen paketin içinde bulunan pamuk çubuklarıyla yanak mukozanızdan bir sürüntü örneği alacak ve pamuk çubuklarını tekrar bize geri göndereceksiniz. Yanak mukozası örneğinin analiz sonuçlarını bilgi bankamızda saklayacağız ve anonimleştirilmiş (kimliğiniz belli olmayacak) şekilde tüm dünyadan hastaların aramalarına açacağız. Bundan dolayı sizin için herhangi bir masraf meydana gelmeyecektir
Yurtdisinda yasayip,donör olmak isteyenler buraya kayit yaptirabilirler.
Henüz kimse gelmedi.Bekliyorum.
Hadi durmayin.Hepimizin yapacagi bir seyler vardir.
Dünkü yazimda da yazmistim,bugün de yaziyorum.



Mevlana der ki ;
´Bir yandan korkun bir yandan umudun varsa iki kanatlı olursun;
tek kanatla uçulmaz zaten.
Onun korkusu evladindan ayrilmak.
Biz de bir tüp kan ile umut olalim ki ucsun Gamze Anne !


Bir tüp Umut icin.





10 yorum:

  1. canım aslım kaçgündür herkes gibiyim bende oğluma daha şevkatli,daha şükreden ve aklımda olan her an gamzeye dua eden.
    Farkına varmamızıa sağlayan Gamze ye allah gönlüne göre versin inşalah.
    Bir yerden başlamak önemli sende başlamışsın ne güzel .Güzel üyerkli aslım benim

    YanıtlaSil
  2. dünden beri ben de öleyim..okuldan eve gidince oğlumu kucakladım,sarıldım,sarıldım...aklım hep gamzede,atakanda..dua ediorum ii olsun die..ama kan veremiorum..çünkü ben kan verebilecekler grubuna uygun diilim malese..yoksa öle istiodum ki gitmeyi,bi umdun da benden olmasını.ama inanıorum,bizim milletimiz öle bi millet ki yalnız bırakmıcak gamzeyi,iileşicek,kavuşucak oğluna,oğlu da gamzeli annesine..

    YanıtlaSil
  3. daha fazla hayat kurtarmak için
    kanbankasi.gen.tr 'ye üye olun diyorum.
    ben üyeyim senelerdir. umarım faydalı olabilmişimdir.
    Gamze kurtulacak inanıyorum canım.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik Yazan Anne.
    Ne güzel yazmissin...

    YanıtlaSil
  5. Rabbim hepimizin evlatlarını bizlere bağışlasın ve inanıyorum ki Gamze de Rabbimin izniyle en ksıa zamanda olması gereken yere Atakan'ın yanına dönecek....

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel yazmışsın canım ,elimizin altındakinin kıymetini bilmiyoruz.Gamze anne sayesinde şükür demeyi de öğrendik...
    Ne güzel bir link paylaşmışsın ..sayende bir çok kişi üye olacak...İnşallah bu çabalar sonucunda başvuru sayısı milyonlara ulaşır ve umut bekleyen yüzlercesine ışık yanar ,canım...Biz bu sesden çok büyük ders aldık...

    YanıtlaSil
  7. aaah ah gözlerim dolarak yeri geldi ağlayarak okudum tüm yazılanları, nüfusa oranla donör sayısındaki azlık ve insanların bu konudaki bilgisizliği gerçekten üzücü. Ben dilerdim ki bağışta bulunabileyim ama kilo sınırının altındayım ve demir eksiklğim yüzünden kansızlık yaşıyorum. o nedenle çevreme söylüyorum, blogumda yazdım inşallah aranan ilik aranan kan bulunur yalnızca Gamze için değil onun gibi olan tüm canlar için.

    YanıtlaSil
  8. Arkadaslar hepimiz ayni seyleri hissediyoruz.Insaallah gamze anne iyi olacak.

    YanıtlaSil
  9. Bahar,Ne güzel yapmissin.ben de burda öyle bir yere kayit olayim.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Asli
    Gamze'den once ve sonra diye iki farklı kisiyim. Ne büyük bir zaman kaybı, belki benim bilincsizligim yüzünden bur insan hayatını kaybetti diye düşünüyorum ben de. Ben tek basima gidip kan ornegi vermek istemedim, sanki günah çıkarmak ya da bir hatayı telafi etmek gibi, arkadaslarım da yanımda gelsin istedim. Simdi 38 kisiyiz ve aslında listeye alamadığım daha çok kisi de var. Eskişehir'de bir hastaneyle anlaşmak kanlarımızı aldırmak, kargoya verilene kadar saklatmak ve Ankara'ya saglikli koşullarda ulaştırmak derdindeyiz. Yaşadıklarım o kadar zorladı ki beni. Anlatıp moral bozmak istemiyorum, sadece su an resmi dilekçemi hastaneye verdim, evet halloldu, gelin kanlarınızı verin demelerini bekliyorum. Sistemde çok problem var ama asmak icin herseyi yapıyorum. Sadece kendimiz gidip kan vermeyelim, yakın ve uzak cevremizdekileri de uyandıralım. Ya ben olsaydım o odadaki!!!o zaman tüm arkadaslarıma yalvarirdim, simdi de yalvarıyorum, gidelim kan verelim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil

hadi yaz :)

{photo_title} by {uploader_name}
{photo_title}, a photo by {uploader_name} on Flickr.
{description}