Sayfalar

31 Ocak 2011 Pazartesi

>Pastane Pogacasi

>
   Harika bir pogaca yapmak isterseniz bunu denemelisiniz.Hem cok kolay hem de pastane pogacasi kadar güzel...Tarifi teyzemden almistim.Cok begendigim bir tarifim oldugu icin denememistim bunu.Yemek kitabimi karistirirken arasindan buldum.Internette de ayni malzemelere ve ölcülere  rastlayinca,yorumlari  da okuyunca yapmaliyim dedim :)Icerisinde margarin olmamasi da diger margarinle yapilan pogaca tarifimi solluyor.Kesinlikle yapmalisiniz diyerek tarife geciyorum.
MALZEMELER
  • 1 paket yas maya yada kuru maya(ben kuru maya kullandim)
  • 1 su bardagi ilik süt
  • 1 su bardagi sivi yag
  • 1 sise su bardagi soda(bende ki tarifte yoktu ama ben ekledim.Soda kullanirsaniz daha basarili bir pogaca olur kanimca :))
  • 2 yemek kasigi toz seker
  • 1 miktar tuz
  • alabildigi kadar un
YAPILISI
ilik sütün icine 2 yemek kasigi seker koyup ardindan da mayamizi ekliyoruz.Elimizle biraz karistirip siviyag ve sodayi ilave ediyoruz.Aldigi kadar un ile yumusak bir hamur yapiyoruz.Yarim saat mayalandirip ic koyacaksak koyup sekil verip yumurta sarisini da üzerine sürüp önceden isitilmis firinda pisiriyoruz.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hadi yaz :)

{photo_title} by {uploader_name}
{photo_title}, a photo by {uploader_name} on Flickr.
{description}