Sayfalar

31 Ocak 2011 Pazartesi

>Tepsi Böregi

>


´´AFIYET OLSUN´´ kitabindan defalarca yaptigim bir börek.Hamileyken asiri börek isterdi canim.Yine böyle bir gün...Saat sekiz sulariydi.´Bir börek olmali,börek yemeliyim´diye diye kalkip o koca göbegimle bu böregi acip saat 10 bucuk gibi de yeyivermistim :)Belki de o yüzden bu böregi cok seviyorum.Bir cok defa da yaptigim icin bana pek zor gelmiyor.
Bu kez böregi hazirladiktan sonra üzerine pogacadan esinlenerek soda döktüm.Böyle gercekten daha cok kabardi ve daha lezzetli oldu.
MALZEMELER
  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi süt yada yogurt
  • yarim su bardagi siviyag
  • 2 corba kasigi margarin
  • Tuz
  • istediginiz bir börek ici
  • Alabildigi kadar un
  • üzeri icin bir yumurta sarisi
Yapilis:Derin bir kap icerisinde süt yumurta,siviyag ve tuz karistirilir.Azar azar un ilave edilerek hamur elde edilir.Hamur 20 esit parcaya bölünür.Her biri beze haline getirilerek,üzerine islak bir bez örtülerek 20 dakika kadar bekletilir.Sonra her beze tatli tabagi büyüklügünde acilir.Acilan hamurlardan bes tanesi aralarina margarin sürülerek üst üste getirilir.En üstte margarin sürmeden bes bezeden 4 grup yapilir.Birinci grub tepsi büyüklügünde acilir yaglanmis tepsiye bütün olarak yayilir.Börek icinin bir kismi üzerine yayilir.Diger gruplarda ayni sekilde bir hamur bir ici olarak yerlestirilir.Bu asamada soda böregin üzerine dökülür.2 saat kadar bekletilir.(ben böregi aksamdan yapip sabah pisirdim,daha cok beklemis oldu)En üstte yumurta sarisi sürülür.önceden isitilmis firinda alt üst kizarana kadar pisirilir.kare kare kesilerek servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hadi yaz :)

{photo_title} by {uploader_name}
{photo_title}, a photo by {uploader_name} on Flickr.
{description}