Sayfalar

20 Haziran 2011 Pazartesi

O çocuk...


Oglum ve ben bacagindaki beyaz korkulugun pek de farkinda degiliz sanki.Tesir etmiyor önceki kadar.
Üzerine basabildigi icin,görüntü olarak ve biraz kisitlanan hareketler di$inda yok gibi...Aldigimiz puset ile diledigimiz yere gidebiliyoruz.Acemice sürdügüm bu cocuk ta$iti beni Ada´nin ilk dogdugu zamanlara götürdü.O ilk sokaga ciki$imiz,uyumasi icin saatlerce gezdigim,icine yatirdigim an türk filmindeki bebek aglamalarini andiran sesleri duydugum zamanlari hatirlatti:))
Bir bucuk senedir elele tutu$arak gezdigim Adam ile yan yana gezemiyor olmak,onun koca cocuk bedenini tekrar bebek arabasina sigdirmak beni müthi$ derecede üzdü.Sürekli aklima engelli evlatlari olan anneler geliyor...
Evet ben biliyorum.Üc hafta sonra her$ey (in$)eskisi gibi olucak.Ya peki o anneler ?diye tasavvurlarla doluyor kafamin ici...Hic durmadan hem de...
Cok ama cok zor !
Ya da bazen unutup´´ko$ Ada´´dedigimde´to$amiyom anne´demesi yüregimi pare pare ediyor benim.
Oysa o yine en muzip hallerde cocukluguna devam ediyor...
Espiriler yapip sonra kahkahalarla gülen,kahkahalari ile güldüren hatta bazen gülü$ünün hararetinden kipkirmizi kesilen bir cocuk...
Eli ile bir seyler yemeyi seven ve alti yildir catali ögretemedigim babasina ´catal tullanman deyetiyor baba´diye ögreten bir cocuk :)
O kendine yakin buldugu herkese ´seni cot seviyom´diyen bir cocuk.
O her $eyi duyan,gözünden hicbir $ey kacmayan,yaninda konu$amadigimiz,hareketlerimize adamakilli dikkat ettigimiz bir cocuk..
O gözlerime bakip´cot düzelsin anne´diyen bir cocuk...
O beni kizdirdiginda yüzümü avuclarinin arasina alarak´seni üjdüm anne?,bi daha üzmücem´diye vaatlerde bulunan bir cocuk...
O her ye$illikte annesine papatya vermeyi ihmal etmeyen bir cocuk..
O i$ yaptigimi gördügünde yardima ko$an ´ba$ta i$imiz vay mi anne ?sorusu ile bana biz oldugumuzu hatirlatan bir cocuk...
O kücük bir cocuk...
O Kücük bir ADAm...





14 yorum:

  1. Aslı bu ne güzel bir ADAmdır böyle. Bal. Allahım esirgesin.
    Çok haklısın ağzından sadece bir "anne" kelimesini duymak için ömrünü feda edecek anneler var.
    rabbime şükürler olsun. ve hiç kimseyi evladıyla sınamasın.
    yerime öp annesi olur mu bu olgun ADAmı
    bu arada bloğun başlığı süper olmuş. başlık mı denir bilmiyorum ama fotoğraf kareleri harika. nasıl yaptığını anlatabilir misin?

    YanıtlaSil
  2. Aslı ne güzel anlatmışsın Adanın inan şuan gözlerim dolu dolu oldu 3hafta çabucak geçsinde ADA tekrar koşsun bir daha da başına gelmesin böyle kazalar
    ve hep sana papatya getirsin :)

    YanıtlaSil
  3. Cot düzelsin annesi sen :)
    Küçük ADAm seni cot seviyom :)
    Ne kadar düşüncelisin maaşallah oğluma :)
    Annesi daha beterinden korusun rabbim geçecek öpüyorum yine yeniden hep :))

    YanıtlaSil
  4. Anne değilim,ama duygularınızı anlamamak mümkün değil.En azından ben sizi çok iyi anladığımı düşünüyorum.Çünkü insanların çoğu "bende yok ne de olsa" mantığıyla yaşadıkları için, artık empati yeteneklerini neredeyse kaybetmişler.Ben sık sık, en olmadık zamanlarda başımıza gelecekleri ve buna karşılık nasıl davranabileceğimizi düşünürüm hep.Eminim ki derdi veren Allah sabrı da veriyor,ama herkes aynı sabırı gösteremiyor bunu çok gözlemledim çevremde.Allah kimseyi hastalıklarla sınamasın,en kötü sınav bu sanırım.Yoksulluk,açlık,işsizlik veya başka birşeyin eksikliği bir şekilde tamamlanabiliyorken,asla sağlığın yerini başka bir şey alamıyor.
    Allah o güzel evladınıza acil şifa versin,bir daha böyle sıkıntılara sokmasın sizi ve tüm anneleri.Amin.
    Ve sağlık sorunları çekip şifa bekleyen herkese de Allah acil şifalar versin.Amin
    :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel yazıyorsun be canım.. İnşaallah çarçabuk geçer bu evreler.. Aslında onlar bizden daha kolay ve çabuk alışıyorlar mevcut duruma değil mi?

    Ve dediğin gibi engelli anneleri:( Selim'in gösterisi vardı geçen hafta. Down sendromlu bir çocuk içlerinde. Onlar sahneye çıktığında zırıl zırıl ağladım. Gören benim çocuğum sandı sanırım.. Hep düşündüm o çocuğun anesi ben olsaydım diye.. Ama onlar güçlü oluyorlar şükür.. eminim annesi onunla gurur duymuştur ve muhtemelen benim kadar ağlamamıştır..

    Şükredecek çok şey var çookk! işte bazen kendi kuyumuzu dipsiz sanıp söyleniyoruz yazık ki:(

    YanıtlaSil
  6. Kücük Mucizem,amin...Hepimizin cocuklarini esirgesin.
    Blogu photoscape programi ile yaptim.Türkce ve cok kolay.Sadece indirmen gerekiyor.
    programi indirdikten sonra birle$tirmeye giriyorsun.ordan istedigin resmi secip yan yana alt alta getiriyorsun.Ama istersen önce resimlerin renk ayarlari ile falan oynayabilirsin.Öpüyorum seni VE Ece´yi


    $erife,sagolasin canim...Dolmasin gözlerin yaa..in$allah gelmez bir daha.Ne bize ne ba$ka kuzulara.$imdi de veriyor.Ye$illige geldigimizde indirtiriyor kendisini.Papatyasini koparip geliyor :))

    Ülkü,öyle...Daha beterinden korusun.ben de öpüyorum yine yeniden hep cok cok :))

    Krnc,inan anne olanlar bile bazen anlayamayabiliyorlar.Bunu bu kaza ile görmü$ oldum.Cok ama cok $a$irdim.gercekten öyle...Her $eyin yeri doluyor ama saglik olmayinca her $ey bitiveriyor.
    tüm hastalara ben de acil sifalar diliyorum.Bilhassa cocuklarimiza.Sevgiler :)

    Deli Annem;kesinlikle öyle..Daha alcisinin ikinci gününce sürüne sürüne gitmeye ba$lamami$ti.isyan etmeden hemen kabulleniyorlar.
    cok güzel söylemi$sin deli annem.Dipsiz kuyu zannedip söyleniyoruz.Öperim seni :)

    YanıtlaSil
  7. büyümüş annesi bak :) maşallah bin kere :))

    YanıtlaSil
  8. Az kalmış,ama sıcaklara denk gelmesi de kötü olmuş.Canım benim,yüreği hep sevgi dolu olsun inşallah...

    YanıtlaSil
  9. Kocaman maşallah ADAma..Nasıl pozitif bir çocuk.Canım Aslı,hemen geçer inşallah o haftalar.Eskisi gibi yürüyerek gezersiniz yine anne oğul...

    YanıtlaSil
  10. yerim ben o küçük adamı, canım ne güzel yazmışsın anne yüreğinle,kendileri küçük ama yürekleri kocaman çocukların, allah herkesin evladını korusun canım çok öpüyorum sizi...

    YanıtlaSil
  11. Güzel Ada böyle güzel anlatılır işte çok sevdim ben bu yazını.
    Yerine koymamız gerekiyor bazen değil mi insanlar ne büyük zorlukları içselleştirip yaşıyor.
    Geçecek Aslıcığım ve Koş Ada dediğinde koşarak gelecek sana.
    İkinizi de öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Bahar ve kizisi yagmur,büyüyor yaa.Cok tesekkür ederim.


    pembe kekik,evet sicaklara gelmesi kötü oldu.bütün ki$ bekledigimiz yaz geldi ama biz yine evdeyiz :(
    Amin :)

    Sihirli Günce,in$allah.Nasil mutlu olucam o gün kim bilir.


    olsada yesek suzan,amin.Bütün hasta cocuklarimiza da acil sifalar versin.


    Nehir ida,begenmene sevindim canim.Evet ko$acak hatta biktiracak degil mi ? :)
    Biz de seni öpüyoruz

    YanıtlaSil
  13. Aslı şimdi gördüm ya çok çok geçmiş olsun. Yaşadığımız herşey tecrübe ve elimizdekilerin kıymetini bilmek icin bir fırsat bizim icin. Yazında harika olmuş.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş Aslı'cım keyifle okudum. Küçük Ada en kısa zamanda sağlığına kavuşur inşallah.

    YanıtlaSil

hadi yaz :)

{photo_title} by {uploader_name}
{photo_title}, a photo by {uploader_name} on Flickr.
{description}