3 Şubat 2012 Cuma

Farkedebilmek !

Bugün oglum ile otobüste yolculuk yaparken bebek arabasindan asagi inemek isteyen kücük bir cocugun bagrismalarina tanik olduk.Cocuk israrla´anne indir beni´diyor anne de´olmaz inemezsin.Bak herkes oturuyor sen de otur´diye telkinlerde bulunuyor.
Cocuk bir de annesine ´indir beni akilli durucam´diye masum cümleler kuruyor bu arada.
Diger yandan soruna cözüm getirmek isteyen bir bey´bak susmazsan polis cagiririm gelir seni alir´seklinde cocugu tehdit yoluna gitti :( Cocuk orali bile olmadan devam etti.
Adamin ayni tehditi ücüncü kez daha baskin söylemesi üzerine cocuk durumu kabullendi...Adam basarinin vermis oldugu gururla,´bunlara böyle yapmazsan tepene cikarlar´diye anneye öneride bulundu !(bunlar ne demek ya ? Cocuklar düsmanimiz mi ?)
Anne de bu durumdan memnun sekilde adami onayladi.
Adamin niyeti kötü degildi belki ama bazi seylerin farkina varmamiz gerekiyor artik.Degil mi ?
Dedim ki kendi kendime;
´Anne cocuga izin verseydi ne olurdu ?
Bir yere tutunarak devam edecekti.Zaten annesiyle arasinda güvenlik mesafesini asabilecek bir yasta degildi.
Bir yere tutunarak,mutlu mesut ve kendini önemli hissederek otobüsteki yolculuguna devam edecekti.
Bir iki durak sonra inicekti de...
Peki ama neden böyle ?
Cocuklari neden önemsemiyoruz,bir yetiskine gösterdigimiz özeni neden onlara gösteremiyoruz?
Birine göz göre göre yalan söylemeye cekinirken,cocuklarimiza karsi neden bu kadar umursamaz davraniyoruz ?
Bir de tehdit ve rüsvet olayi var tabiki...
Bunu yap sana su vericem,söyle yaparsan bunu elde edebilirsin gibi cümlelerle hakimiyeti elimizde tutmaya calsiyoruz.
Ama en fenasi da´Seni artik sevmicem cünkü böyle davrandin´diyerek sevgimizi de bu ise alet etmek...
Cocugumuza kosulsuz sevgiyi vermek,onu herseyi ile kabul etmek,onu sadece o oldugu icin sevmeyi basarabilmek anne baba olarak yapacagimiz en iyi sey olsa gerek.
Yalansiz,tehditsiz,asagilamadan,onur kirmadan,onlara saygi,özen göstererek bu isi daha kolay ve daha yapici sekilde yürütebiliriz diye düsünüyorum...
Onlar kücük yetiskinler degildir ama birey olma hakkina sahip degerlilerimizdir !
Not:Eski bir yazi.Güncellemek istedim.

16 yorum:

  1. >çok haklısınız Aslı hanım...

    YanıtlaSil
  2. >Beren...Çocuklara hem yalan söyleyip hemde yalanın kötü olduğunu söylemek ??? durup düşünmemiz lazım ...

    YanıtlaSil
  3. >Sonrada bu cocuk neden böyle oldu ???Kime cekti neden yalan söylüyor diye yakiniyoruz öyle degil mi gercekten durup düsünmek lazim..yorumlariniz icin tesekkür ederim haminlar :)

    YanıtlaSil
  4. >Asli eger bende bi gün anne olursam (ins) senden ögrencegim cok sey var eminim :))))(Mehtap)

    YanıtlaSil
  5. >Ablaaa kitap olmuşsun senn (: benimde senden alacağım cok şeyy varr .. ada cok şanslı bi çocukkk .. senii cok seviyorummm :)

    YanıtlaSil
  6. valla o kadar haklısın ki..
    farkında olmadan yada elde olmadan önemli hatalar yapıyoruz:(
    çocuk yetiştirmek dünyanın en zor işi sanırım..

    YanıtlaSil
  7. Bir söz vardır bekara koca boşması kolay gelir:D
    çocuğum olmadığından örnek vererek bişiler anlatmak isterdim amma :S
    doğrusu insanı insan yerine koymak genel bir davranış biçimi bence . belki iyi niyetli olabiliri o tavır lakin saygı olayından zerre nasibini almamış .
    ki bu bir insan 2 yaşındada olsa 5 yaşındada o bir birey ve kapladığı bir alan var bu dünyada yani hiçe saymak ne anlamsız .

    YanıtlaSil
  8. :))
    ben böyle kötü analardanım işte hehe heee
    otur derim oturmaz dur derim durmaz bolca tehdit savururum işi çözmek için olmaz ooooffff
    zaten ben çok sıkıldım yahu analık mefhumundan:))

    YanıtlaSil
  9. Burcu evet en zor isi..


    ELif,yazdiklarina tamamen katiliyorum.
    sevgiler.

    Sevgi,hepimiz yapiyoruz zaman zaman.
    Ama eminim sen cocuklarini hice saymiyorsundur.

    YanıtlaSil
  10. ben mert e diyorum ki beni seviyormusun hep cevap aynı
    -hayır
    hoş ne sorarsan hayır diyor o ayrı:)
    neyse bende ona
    -bende depdepin(kardeşimin kızı zeynep in)annesi olcam onu sevcem dedim o da bana
    -minin annesi bucu olsun dedi(yani kardeşim:))hiçç iplemiyor ya:))
    şükür bugünlerde daha sevecen dilinde hep
    -mi(ben)anney sevyo,baba sevyo ,mi sevyo.
    Benim tehdtlerim tv kapatmaktan öte geçmedi henüz ama söz veremicem geçemiyecek diye çünkü her gecen gün daha zor cebelleşmek:))
    ama korkutma bende istemiyorum hatta bu günler böcekten korkuyor yerde gördüğü bir kurtan çok etkilendi ama bunu kullanmak istemedim.Biliyordum ki eline aldığı birşeyi bunda böcek var desem hemen yere atardı ama bunu kullanırsam ona ömür boyu bir korku yükleyebilirim o yüzden uzak duruyorum bu tür korkutmalardan ama anneme laf geçiremiyorum ona göre elinde birşey varsa ve vermesini istiyorsa
    -onda karınca var deyip korkutabliyor :(
    Neyse uzun hikaye herkesin bir doğrusu var ,kimseyide kınamıyorum aaa niye böyle yapıor diye çünkü çocuğu gerçekten zor ikna etmek ama benim yolumda bu .
    çok öperim seni yüreğini:)

    YanıtlaSil
  11. Çok haklısın canım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Çoookkk haklısın,zorda olsa bunu başarmak lazım,hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
  13. malesef bizim insanımız böyle tehditle korkuyla işi götürmeye çalışıyor sonrada çocuk ondan korkuyor bundan korkuyor,bazı şeylerin artık değişmesi lazım ama zor,sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Kendini terbiyeden aciz insanların yolda,sokakta benim cocuğumu terbiye etmeye kalkmasından nefret ediyorum.Polis tehdidinde bulunmaya kalkan bir densize" polisten suc işleyenler korkar" deyip susturmuştum.Kimse gozundeki merteğe bakmıyor..

    YanıtlaSil
  15. Birgülüm,kesinlikle katiliyorum.
    evet herkesin tarzi ama yanlis olan da yanlistir yani.

    Pembe kekik,sag ol :)

    Annneanneminemekleri,sag ol :)

    Anne eli gibi.ins.degisir

    YanıtlaSil
  16. ah ne güzelde anlatmışsınız. ağzınıza anneliğinize sağlık...

    YanıtlaSil

hadi yaz :)

{photo_title} by {uploader_name}
{photo_title}, a photo by {uploader_name} on Flickr.
{description}